Nationella sv

igår fick vi reda på vad vi fick på nationella i svenska läsförståelse. Jag fick ju relativt bra. ( gud vad jag andvänder ordet relativt, nån som vet nån bra synonym på de? :P ) VG+ sa lisa att jag fick, egentligen borde jag ju jubla över det, men det var mer sorgligt. Jag som får hem ig varningar i svenskan en gång i månaden liksom, på grund av att jag inte gör dom där förbannade äckliga bokredovisningarna.
Fan va jag hatar bokredovisningarna. Och jag tvär-vägrar att göra dem även om jag vet att jag kan höja till ett Vg i svenska. Okej om jag fick skriva vad jag ville, men man ska följa en mall och pricka av om man fått med personligheten på huvudpersonen, utseendet, utveckling under bokens gång, författarens syfte osv.  Visst jag förstår det där med att man ska skriva efter en mall, inte helt ologiskt. MEN. boken man skriver om måste man tycka om. det är det värsta jag hört, jag förstår om folk som läser det här inte riktigt kopplar varför det skulle vara så hemskt, men det är det.
Vi ska läsa klassiker hellst, vilket jag finner helt jävla värdelöst eftersom dem är så förbannat jävla lång tråkiga, vad är det för fel på paulo coelhos böcker ? Jag lär mig så mkt mer av att läsa dem än att läsa om Harry Martinsson, en liten statarunge som jobbade på en cigarr-fabrik där han rullade cigarrer dag efter dag. Hur ointressant kan det bli?! Lite svårt för mig att tycka om boken jag läser då med andra ord. Och tyckte man inte om den får man läsa en ny bok eller låtsas att man tyckte om den. Kul kul, kul. vi har en månad på oss dessutom KUL.
Jaja, bokredovisningarna består i vilket fall som hellt och jag kommer inte få mer än G så länge jag inte gör dem.
Fuck this ska kolla på sweeney todd  ännu en gång, Gurr vad jag älskar tim burtons filmer.
image21
Tjux

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: såklart jag är snygg =D

2008-03-04 @ 10:07:31
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Molly

Svar: KOmmer inte ihåg vad sidan hette men länkar så fort jag vet :)

2008-03-04 @ 13:59:11
URL: http://barjatte.blogg.se
Postat av: Emelie

hah, sweeney todd. nope den gillade jag inte :P

2008-03-04 @ 16:42:13
URL: http://Enemi.blogg.se
Postat av: Kim

tycker sweeney todd var lite av en besvikelse, fast fortfarande väldigt bra.

2008-03-04 @ 23:08:53
URL: http://kcen.blogg.se
Postat av: Kim

SV: Jag vet inte, men jag hade hoppats på något annat och blev besviken när det inte var som i mina fantasier!

2008-03-05 @ 17:11:25
URL: http://kcen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0