Kaos i mängder

Vaknade på fel sida idag faktiskt. Mamma kom in och satte sig halft på mig och pratade högljut i telefonen runt tolv tiden när jag låg och hade en mycket spännande dröm som jag kommer ihåg att jag blev mycket sur över att ha tvingats avbryta. Jag kände att jag verkligen var irriterad från första början.. klampade ur rummet och var noga med att slänga igen dörren för att klargöra mitt missnöje med den obehagliga väckningen.
Satte mig vid datan - fick höra lite saker jag verkligen inte ville höra och verkligen inte behövde heller..
Men sen var det dags att börja fixa sig, ännu en gång hade jag självklart inget att ha på mig, mitt ansikte va fuckat och som att inte det räckte va jag för tjock för att ha på mig nått.
Men det blev ett par jeans ett turkost linne och en brun tröja, fungerade ganska bra iaf.
Sen stack jag och Charly in till stan där vi träffa Steffie Sebbe och Jennifer för att gå på bio. Det var ganska trevligt och filmen var riktigt bra faktiskt! Trotts det var jag inte på bra humör. Vi gick hem till steffie för att kolla på hennes nya lägenhet - riktigt fin var den! Från stureplan till söder, trotts de var den här lägenheten mycket finare, haha jag lider av fördommar mot söder pundare *careface* .
Efter att vi vart där ett tag och skissat lite balklänningar ( Steffie ska sy min klännig, Woho en Scaparro design i garderoben) drog vi vidare till Crêpes knop 2 en restaurang som låg där i närheten. Väldigt god mat och jätte fin stämning, det var lite kul att lägga en extra tanke på vilken sorts människor det var som hittat dit, eftersom det är en liten restaurang i en mörk gränd var det ganska ( enligt mig ) typiskt att människorna var "konst-människor", hög midja på jeansen, en lite för stor skjorta som är instoppade i jeansen, självklart de svarta tjocka skarpkantade glasögonen på plats på näsan, och sminket mycket naturligt toppat med ett färgstarkt läppstift,  håret uppsatt i en slarvig men fixad lös knut eller toffs.. Enligt mig alltså typiska konst människor, en blandning mellan teater-folk och mode-freaks.
Sen åkte vi hem, nu orkar jag inte skriva mer fick just höra en massa skit och jag vill bara sova bort livet.
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0