Ska man göra så?

Påvägen hem från jobbet var jag tvungen att åka till centrum och köpa en liten sak eftersom det blev lite knas igår, en liten grejj som har högst en centimeter i omkrets och kostade 159.50 kr. Det är ju förfan galet!
Men de var inte det jag tänkte berätta om i varjefall, utan på vägen hem efter att jag köpt den lille jävlen tänkte jag köpa en energidryck för att speeda upp mig en aning, idag kan jag nästan lova att jag skrämt nått stackars barn som trott jag var ett vandrande lik eller nått *MAMMAAAAAA UÄÄH ZOMBIE :'( * nej men iaf. går in på godisfönstret ( tror det heter så ) tar en burn från kylskåpet och lägger fram den på disken för att betala och så säger tjejen som jobbar där:

- Köp inte den där!
-Va? Jo jag vill ha den?
- Nej det vill du inte jag lovar, ta en annan.
- Men jag vill ju ha den där?
- Nej jag lovar den är inte god, och den är dyrast av dem ta en annan.

Då lackar jag sönder eftersom jag bara ville ha min burn och gå, så jag halvskriker lite smått upprört:
- Om jag skulle vilja ha en annan skulle jag tagit en annan och jag är medveten om att den är dyrare än det andra billiga skitet...! Kan jag få den här nu?
- Jag försökte bara hjälpa dig men visst...
Jag betalar den 3 kr dyrare drickan och går. På bussen hem fick jag lite skuldkänslor eftersom hon faktiskt bara ville vara snäll.
 Trotts det tycker jag ändå att det är fel att lägga sig i på det sättet när det gäller vad man köper. Tänk om en expedit på till exempel H&M säger "Köp inte den där tröjan! Ta en annan färg, den där är inte fin." Jo tack för den jag köper vilken jävla färg jag vill, sen får du gärna köpa en annan färg om du känner för det.
Så även om man försöker vara snäll och hjälpa så tycker jag att man ska få avgöra själv vilken färg eller smak eller form som passar en. Man lär sig av sina misstag, oftast.
Samma sak med föräldrar. Dem vill inte att man ska begå samma misstag som dem gjorde när de var unga och dumma. Så dem spärrar hellre in ungarna klockan halv 6 för att kolla på bolibompa med småsyskonen än att låta dem gå ut - uppleva saker, göra misstag, göra om misstagen, och tillslut kanske lära sig av dem. Jag förstår att det låter bättre att låta sin tonåring sitta å stirra i taket och inte begå några misstag överhuvudtaget,  But guess what? genom att begränsa för mycket gör dem bara att man trottsar och gör ännu dummare saker, och om dem inte gör det så kommer de inte lära sig mer än vad det står i skolböckerna, ingen livserfarenhet.
Men det här är bara min åsikt då, och läser mamma det här lovar jag att hon bara kommer skratta och ge mig en klapp på huvudet, "haha du är rolig du!" *klapp klapp*

Aja jag är knäpp och riktigt sliten ska sova nu. Klockan är sju minuter i åtta och jag är döende.
Puss på er som orkat läsa min långa värdelösa disskution med mig själv, hare gött.



"Whos the dumb bitch now, bitch? "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0