Vampyr är jag då.

 Nej nu sitter jag här ännu en sömnlös natt.. men det är bara bra med tanke på att jag inte får vara ute i solen mer än  10 minuter om dagen..  det är så sjukt, man kan ju inte vara allergisk mot solen? jo tänk de kan man! och å otroligt veeem råkar ut för det just den finaste sommarn påå år och dar? Jo tänka sig, det gjorde jag.. haha det är bara så jävla typiskt, jag menar jag visste inte enns att det gick , så blir just jag det. sånt här händer bara mig, jag har aldig hört någon annan vara det iallafall, visst känslig, men inte allergisk :O
aja nu råkar jag vara det.. inte mycket man kan göra åt saken.. men att jag e allergisk innebär :

  • jag får inte vara ute i solen mer än 5 - 10 min så länge jag fortfarande är så pass vit att jag inte är totalt skyddad mot solen av den bruna huden.
  • måste ha som lägst 15 i solskyddsfaktor, måst vara på varje gång jag är i solen. hällst 30 i solskydd, senast jag solade hade ja FYRA... sjukt xD
  • är jag ute i solen måste jag skydda mig så gott det går, hålla mig i skuggan, andväna långärmat m.m...

    om jag låter bli att göra som jag e tillsagd händer det så att jag:

  • får soleksem som kliar något otroligt äcklit mycket,

  • får en ojämn konstig hud i samband med eksemen..

  • hällst inte får andvända smink eftersom de kan ireterra huden en anning,

  •  inte får komma i kontakt med solen alls till det gått över,

  • och hela kroppen svullnar upp och blir öm.

        

  • sååå vem vill byta liv med mig då? jag gör det glaaadeligligen.. för det här har typ sabbat allting.. moaha.. en fördel hittade jag ändå i det hela,nu har jag juh värsta andledningen för mamma att låta mig vara ute längre på kvällarna :D *vadå, jag kan juh inte enns vara ute på dagen ska du hindra mig från att umgås med vänner på kvällen OCKSÅ då? :O * det kommer funka det e jag säker på haha ... xD 
    men men.. nu börjar det bli ljust utomhus så det är dags för mig att sova nuh.. moahah :D asså om en månad kommer jag bergis stå där med en svart kappa och varje gång nån frågar vem är du? kommer jag surra in mig i kappan och rycka bort den i en häftig rörelse å säga*jag är greve natta... moahah..
    nej va trött jag börjar bli haha, dags att sova, men kommer nog skriva en eller fler rader imorrn, jag vet redan att det inte kommer bli någon vidare bra dag.. jag kommer såra en jag tycker om väldigt mkt...
    aja pusspuss vet att ni älskar mig vampyr eller inte vampyr :) <3


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0